HeartRace Circuitdag brengt glimlach op gezicht jonge hartpatiëntjes

Circuit Park Zandvoort verwelkomt ruim zestig exclusieve sport- en racewagens voor het goede doel

Afgelopen vrijdag, 7 oktober, vormde het Circuit Park Zandvoort opnieuw het podium voor een meer dan geslaagde editie van de HeartRace Circuitdag 2011. Meer dan zestig exclusieve sportwagens en raceauto’s namen deel aan het jaarlijkse evenement van Stichting Heartbeat in samenwerking met het raceteam Hartrijden, om jonge hartpatiëntjes én hun familie een onvergetelijke dag te bezorgen. Het wisselvallige weer kon gelukkig geen vat krijgen op de vele lachende gezichten; van de jonge kleine hartpatiëntjes, maar zeker ook die van hun broertjes, zusjes & ouders en die van de vele vrijwilligers en medewerkers die de vierde editie van de HeartRace Circuitdag mogelijk maakten.

Droomauto’s

De HeartRace Circuitdag stond afgelopen vrijdag weer bol van de activiteiten voor jonge hartpatiëntjes en hun gezinsleden. Naast onder andere een kartbaan, een indoor skelterbaan, springkussens, computergames en schmink ging alle aandacht van de aanwezigen uiteraard uit naar het hoofdprogramma: de HeartRace, waarvoor meer dan zestig prachtig glimmende droomauto’s klaarstonden om de kleine én grote gasten van Stichting Heartbeat twee uur lang op topsnelheid over het legendarische circuit van Zandvoort mee te nemen. Het startveld bestond ondermeer uit diverse Porsches, Ferrari’s, een Nissan GT-R, een Maserati GranTurismo, een Corvette, verschillende Lotus-modellen, exclusieve BMW’s en zelfs verschillende oldtimers, die qua snelheid overigens voor niemand onder deden. Daarnaast kwamen er meerdere geprepareerde raceauto’s aan de start, waaronder een New Beetle en uiteraard de Kia cee’d van het raceteam Hartrijden, waarvan eigenaar Marcel van Dam één van de initiatiefnemers van deze prachtige dag was.

Vele medewerkers zetten zich opnieuw belangeloos in om de HeartRace Circuitdag mogelijk te maken, en ook vanuit het bedrijfsleven was er volop steun voor dit evenement. Zo stelde een groot aantal auto-importeurs en –bedrijven (waaronder BMW, Porsche, Lotus, Chevrolet, Volkswagen, Opel en Nissan) een of meerdere exclusieve bolides beschikbaar voor de HeartRace en was er medewerking van vele andere commerciële en mediapartners, waaronder uiteraard Circuit Park Zandvoort, maar ook Bleekemolen’s Raceplanet, Maxi Cosi, Formido, Dunlop, Alfa Romeo, Hulskamp Audiovisueel, Autoweek, Top Gear Magazine, Autovisie, HS Publicity, Veronica Magazine, Auto Review en vele, vele anderen.

Lachende gezichten

Björn Tannemaat, de drijvende kracht achter Stichting Heartbeat en samen met Marcel van Dam initiatiefnemer van de HeartRace Circuitdag, kijkt meer dan tevreden terug op opnieuw een geslaagd evenement. “Het bij vlagen slechte weer had absoluut geen invloed op de stemming van onze gasten en medewerkers,” aldus Tannemaat. “We hebben enkel lachende gezichten gezien en dat kon ook niet anders met zulke prachtige auto’s en zo’n onvergetelijke ervaring. Het gaat te ver om alle medewerkers en bedrijven die zich voor deze dag hebben ingezet bij naam te noemen, maar een welgemeend woord van dank aan hun adres is meer dan op zijn plaats.”

Op Telegraaf – AutoVisie staat een video-verslag.