HeartSail 2011

Woensdag 27 juli heeft Stichting Heartbeat HeartSail gehouden. Vanuit de Oude haven in Gorinchem vertrokken in de ochtend een aantal gezinnen met electrische sloepen van EcoBoot voor een heerlijke vaardag over de Linge. Omdat er zelf gestuurd mocht worden, was het even wennen, maar eenmaal onderweg ging het voorspoedig. Door motorpech, wat ontstond door het omdraaien van de contactsleutel en het redden van een katje, kwamen de gezinnen wel ater dan verwacht aan op de eerste stop, het theehuis in Arkel. Heerlijke vlaaien stonden klaar. Met de eerste sterke verhalen over het hebben van zeebenen werd de tocht vervolgd. Het weer begon kort wat tegen te sputteren met een buitje. Voldoende om de gezinnen in de benen te krijgen om de regenkap op de sloep om hoog te zetten, maar onvoldoende om de dag te verpesten. Na ruim een uur varen werd de lunchplaats bereikt. Ted’s Kookstudio uit Heukelum had een heerlijk lunchbuffet klaargezet op de picknickplaats in Oosterwijk, waar voor de kinderen ook een aantal reuze-spelen klaar stonden dankzij One Events. Met een broodje hotdog in de hand werd er 4-Op-Een-Rij, Jenga, Domino en Mikado gedaan. Ver in de middag werd de terugtocht ingezet onder het genot van een lekker zonnetje. Bijgekleurd, ontspannen en met een lege accu werd de sloep achtergelaten in Gorinchem. Wederom een heerlijke ontspannen dag. Deze dag is mogelijk gemaakt dankzij: EcoBoot, Ted’s Kookstudio, One Events, Studio207, Moendo Audiovisuele Producties en Theehuis Arkel.