KIWANIS TIEL MAAKT GEWELDIGE HEARTBALLOONING MOGELIJK!

[vc_row][vc_column][vc_column_text disable_pattern=”true” align=”left” margin_bottom=”0″]Na een verregende eerste poging begin september konden afgelopen zaterdag eindelijk de luchtballonnen uitgerold worden voor HeartBallooning. Stichting Heartbeat en Betuwse Ballooning organiseerde alweer voor de 4e keer deze dag in het teken van luchtballonnen voor gezinnen met een jonge hartpatiënt. En net als de voorgaande edities was het recept hetzelfde. Spannende koppies, zowel bij de ouders als bij de kinderen bij aankomst en uitbundigheid en stoere verhalen na de landing bij terugkomst op het veld. De gasten werden ontvangen door een, hoe toepasselijk, hartvormige ballon. Geflankeerd door twee mini-ballonnen konden de eerste spanningen weggenomen worden en wie het al durfde kon even in de ballonmand plaatsnemen. Een goede voorbereiding voor het echte werk.

Na een heerlijk Chinees buffet, mede mogelijk gemaakt dankzij een financiële bijdrage van Kiwanis Tiel, kregen de piloten de briefing en kon het opbouwen van start. Ook voor de aanwezige gezinnen betekende dat de handen uit de mouwen steken. Niet alleen moest de ballon uitgerold worden, maar ook moest er geholpen worden bij het opblazen van de ballon. Na gedane arbeid kwam echter snel de rust, want nadat de eerste luchtballonnen het luchtruim koos, volgden de andere ballonnen al snel om een prachtige vaart te maken over het Rivierengebied. Met een landing net achter Zaltbommel een geweldig avontuur. Aan het eind van de avond stond de gezinnen nog een verrassing te wachten bij terugkomst op het terrein. De modelballonnen verzorgden een prachtige Nightglow… Een spectaculair gezicht. Na het uitreiken van de certificaten en een gezamenlijke toost werd de avond met een glimlach op het gezicht van alle aanwezigen afgesloten.

HeartBallooning kan alleen mogelijk gemaakt worden dankzij ondersteuning van onder andere Betuwse Ballooning, AirFun, Appel en Peer Ballonvaarten, FutureFun, Have a Nice Flight, Japhi BallonVaren, Stichting Onze Ballon, Modelballon.nl, Modelballonvaren.nl, Landwinkel De Heus, ZZ Evenementen en Kiwanis Tiel.