HeartBallooning

Driemaal is scheepsrecht! Afgelopen zaterdag 21 september werd voor een aantal gezinnen met een hartpatiëntje een dag om nooit meer te vergeten. Na twee eerdere pogingen in het voorjaar, die door het slechte weer geannuleerd moesten worden, kon HeartBallooning afgelopen zaterdag wel doorgang vinden. In Buren (GLD) organiseerde Stichting Heartbeat samen met Betuwse Ballooning voor het tweede achtereenvolgende jaar HeartBallooning, een dag in het teken van luchtballonnen, met als hoogtepunt het meevaren in een van de volledig gesponsorde luchtballonnen.

Voordat de grote ballonnen uitgerold werden, konden de gezinnen eerst genieten van de modelballonnen, die tot in ieder detail vergelijkbaar zijn met hun grote broers. Uit een van de ballonnen maakten Bert en Ernie geregeld samen een parachutesprong, wat voor veel hilariteit zorgde op de grond. De Belgische organisatie History of Ballooning was aanwezig met een Virgin Jumbo ballon. Niet meer luchtwaardig, maar een spektakel om te zien, dankzij het vliegtuig wat aan alle kanten uit de ballon steekt.

Na de briefing voor de ballonvaarders en het door Ip's Garden uit Tiel verzorgde buffet kon het echte werk van start. Branders testen, manden uit de aanhanger en de ballon uitrollen. Ventilatoren aan en opblazen maar. Een werkelijk prachtig gezicht met alle ballonnen op het veld. Ondertussen kregen de gezinnen de nodige uitleg over het instappen en de landing.

Even na 18 uur kon de launchmaster de eerste ballon het luchtruim in sturen, snel gevolgd door de andere ballonnen. Na een mooie vaart stond aan het eind van de avond nog een verrassing te wachten bij terugkomst op het terrein. De modelballonnen verzorgden een prachtige Nightglow… Een spectaculair gezicht. Na het uitreiken van de certificaten, een gezamenlijke toost en de nodige stoere verhalen werd de avond met een glimlach op het gezicht van alle aanwezigen afgesloten.

HeartBallooning is mogelijk gemaakt door Kiwanis Tiel, RSG Lingecollege, Betuwe Ballooning, Stichting Onze Ballon, FutureFun, Rob Wiegers Ballonvaarten, AirFun, Hot-R Ballooning, Modelballon.nl, Modelballonvaren.nl, Miniballon Elstar Catering, Ip’s Garden, Restaurant de Betuwe, Landwinkel De Heus, Moendo Audiovisuele Dienstverlening, Blokhut De Kuyl en vele vrijwilligers.