REISVERSLAG HEARTVILLA WINTERBERG

Wat een leuk en uitgebreid reisverslag hebben we binnen gekregen over de HeartVilla Winterberg.

Nog nooit waren we op wintersport geweest met het gezin. We hadden dus geen ervaring en geen skispullen. Dat het ons gegund werd om met Heartbeat op wintersport te gaan in de voorjaarsvakantie, was voor ons dan ook een groot avontuur. En wat hadden we er zin in.

Eerst maar even alle helmen, brillen en skikleding regelen voor het gezin. Er werd ons aangeraden om de ski’s en de schoenen eerst te huren. Omdat je dan ervaring kan op doen met de spullen. Om de juiste ski’s en schoenen te kopen moet je wel wat ervaring hebben. Ik heb bijvoorbeeld op de tweede dag mijn schoenen omgeruild omdat deze niet goed zaten. Ik kreeg een ander type schoen en die waren fantastisch. We hebben wel ontdekt dat het verstandig is om zo vroeg mogelijk de skilessen te regelen en de ski’s en schoenen te huren. Als het druk is vis je anders al snel achter het net.

En dan de reis ernaar toe. Dat ging prima. Winterberg is goed te doen. We kwamen mooi op tijd aan bij de Heartbeat villa, maar moesten ons eerst nog even melden bij de huismeester die gevestigd was iets verderop in de straat. Hier kregen we de sleutel, informatie en ook nog buskaartjes waarmee je vrij kan reizen.

De Heartbeat villa was een grote verrassing! Wat is deze mooi. Leuke inrichting en gezellige woonaccessoires. Ook het uitzicht is prachtig, want je kijkt over de bergen. De ouderslaapkamer heeft een heel leuk luikje als zonwering. Een mooie keuken en fijne douche. Heerlijk om zo een eigen plekje te hebben, en aan de andere kant van de straat loop je zo de piste op, ideaal.

We hebben in totaal vijf dagen geskied met het gezin. En hebben drie dagen privéles gehad. Bij de skischool “den Brabander” zijn we uitstekend geholpen, mede doordat ze door ons geïnformeerd waren dat we in Heartbeat villa zaten. Het waren fantastische skilessen met een heel ervaren leraar, hij was echt heel optimistisch en geduldig. Zonder lessen was het waarschijnlijk toch een stuk minder geslaagd geweest. In de eerste instantie waren een paar gezinsleden huiverig voor de skilift, vooral het uitstappen. Maar ook dat was met een paar goede tips geen probleem, en we zijn tijdens de vakantie langs vele pistes en in liften gegaan. Je kan in Winterberg een soort route volgen zodat je eigenlijk alleen maar blauwe pistes hoeft te doen. Dit is voor een beginner heel prettig. Er is zelfs een heel gemakkelijke blauwe piste die voor beginners al snel te makkelijk is.

Het was zo’n geslaagde week. Gewoon geweldig. We zijn allemaal heel weer thuis gekomen en hebben echt kunnen proeven van het wintersporten. We hadden zo’n geluk met het weer. De vrijdag ervoor keken we op de webcams en zagen we dat er geen sneeuw lag buiten de pistes. Alles was groen. Maar op zaterdag en zondag viel een mooie laag sneeuw. En toe we aankwamen was zelfs het oefenveldje bedekt met natuurlijke sneeuw. Dus konden we hier de eerste dag mooi oefenen. In de loop van de week begon het weer wat te dooien maar toen gingen we al de pistes op. Het is heel mooi dat er wat natuurlijke sneeuw was gevallen. De bergen waren mooi wit en we hebben één dag wat miezer regen en sneeuw gehad. De rest van de dagen heerlijk zon.

We hebben heerlijk genoten. We zijn erg dankbaar dat we deze kans hebben gekregen. Anders hadden we dit niet zo snel aangedurfd. Het is voor ons allen een positieve ervaring geweest en we kijken er zo ook op terug. We zijn de stichting dankbaar voor deze kans. Misschien heeft de lezer iets aan de tips die in ons verhaal staan, en we wensen iedereen die volgt een hele fijne vakantie toe!

Hartelijke groeten. Jan en Marjolein, Elise, Rosalyn en Leon.