HEARTBEAT TO THE MAXX

Zondag 10 februari was het weer zover. Ons jaarlijkse uitje ‘Heartbeat to the Maxx’ stond op het programma. Op extreme tijden gingen op diverse plekken in het land de wekkers af om af te reizen naar het Koningsschot 55 te Veenendaal. Heartbeat vrijwilligers, hartpatiënten en hun ouders zijn in opperste paraatheid om straks volop te gaan genieten van lasergamen, jumpen, karten, glowgolf, escaperoom, en natuurlijk een heerlijke lunch.

Om 09.30 komen de eerste gasten al aan in Veenendaal. Speciaal voor Stan van Wijk is er een safety ronde ingelast. Heartbeat zorgt uiteraard voor veiligheid voor de hartpatiënten tijdens de evenementen.

Vrijwilligers zijn druk met het aankleden van de locatie, beachvlaggen en banners worden opgehangen. Zo veranderd “the Maxx” als snel in “Heartmaxx”. Zo vertelt ook Peter Snijders (‘The Maxx’): “we dragen Stichting Heartbeat” een warm hart toe en hebben dit graag over voor de kids en deze gezinnen. Het is mooi dat er op zo’n dag veel ontspanning en plezier is!”

Björn doet uiteraard een mooie opening en wenst iedereen veel plezier. De voorzitter roept iedereen op tot volop genieten!

In het ochtendprogramma wordt veel lol gemaakt en zien we diverse bezweette gezichten veel lol beleven. Björn Tannemaat: “We zorgen op deze dag dat zo’n 40 gezinnen met hun kinderen afleiding hebben en even uit de dagelijkse sleur kunnen ontsnappen. Met deze en de andere familieactiviteiten bereiken we inmiddels jaarlijks zo’n 600 hartpatiëntjes. Doelstelling van de Stichting is een veelvoud hiervan!”

De goedverzorgde lunch zorgt voor een welkome afleiding en er kan even uitgerust worden tussen de activiteiten. Na het lunchen wordt er nog een ronde volop gekart, lasergamed, gesprongen. Iedereen vermaakt zich op en top. Na het slotwoord van Björn gaat iedereen moe en voldaan naar huis. Maar niet voordat de zeepkettingen van ‘oma Tannemaat’ zijn uitgedeeld. En natuurlijk de jarige in ons midden een presentje heeft ontvangen.

We kijken uit naar het volgende evenement van Stichting Heartbeat… De HeartDrive op zondag 14 april a.s., waar met Saab-cabriolets een mooie route wordt gereden door de bollenvelden in Flevoland!

Fotoverslag