GEZINNEN MET JONGE HARTPATIËNT GENIETEN VAN HET PLUKKEN VAN KERSEN BIJ BETUWE KERS

Stichting Heartbeat heeft afgelopen zondag, 21 juni 2020, in samenwerking met BetuweKers, 25 gezinnen met een jonge hartpatiënt laten genieten van zelf kersen plukken. De gezinnen, afkomstig uit het hele land, kregen bij de Kersenwinkel in de boomgaard d’n Kerkewaerdt in Wadenoijen een kistje mee om 2 kilo te plukken van het heerlijke zomerfruit. Het avontuur begon met de tocht in een echte huifkar naar de boomgaarden die vol hangen met rijpe kersen om te plukken. Het mag natuurlijk niet, maar stiekem voorproeven van de kersen is het allerleukste in de boomgaard. En getuige de paarse tongen waarmee de kids terugkwamen bij de Kersenwinkel is dat prima gelukt. Na het avontuur in de boomgaard kon er bij de Kersenwinkel nog gespeeld worden, bij de dieren van de kinderboerderij gekeken worden, op leuke loop- en trapauto’s gereden worden en van een lekker ijsje gesmuld worden. En natuurlijk ook alweer van de kersen om met een volle buik richting huis te gaan. Een bijzondere ervaring rijker.