HeartGolf for Kids 2010

Zondag 25 april stond Pitch&Putt Golf Maurik in het teken van HeartGolf for Kids. Stichting Heartbeat, met als slogan “Zorg, plezier en ontspanning voor hartpatiënten”, mocht op uitnodiging van de golfbaan 20 gezinnen met een hartpatiënt uitnodigen om kennis te maken met de golfsport. Zij konden kiezen uit het lopen van een rondje op de Pitch&Putt Golf baan, de onlangs geopende Voetgolf baan of de midgetgolf baan.

De dag startte met een heerlijk lunchbuffet, beschikbaar gesteld door Gildeslager Knobbout uit Buren. Onder de brandende zon genoten de gezinnen van de broodjes en soep en konden de kinderen lekker spelen in de speeltuin die voor de rietgedekte accommodatie ligt. Aansluitend was het tijd voor de uitleg hoe de perfecte swing gemaakt kan worden en kon men de baan op. Hilariteit alom bij de eerste pogingen om het golfballetje afgeslagen te krijgen. In een mum van tijd werden echter de meest fraaie swings en puts gemaakt en waren overal op de baan genietende gezinnen te vinden. Op de Voetgolf baan was de hilariteit niet minder. Strategieën werden uitgedacht op welke manier de voetbal het snelst in de put te krijgen was. Vaders streden met hun zonen om de eer van het minste aantal trappen en vanzelfsprekend was het een van de moeders die met de eer van een echte hole-in-one ervandoor ging.

Na een middag lekker sportief bezig te zijn geweest, waarbij sommige gezinnen het zo naar hun zin hadden dat ze een tweede ronde gingen lopen, was het tijd voor een drankje, aangevuld met een bittergarnituur. De kinderen werden vervolgens uitgenodigd om zelf een ijsje te scheppen. Natuurlijk met de doelstelling om het ideale bolletje te maken. Aansluitend was het tijd voor de prijsuitreiking. Iedere deelnemer ontving een golf- of voetbalmedaille.

HeartGolf for Kids kon volledig kosteloos georganiseerd worden dankzij de inzet van Peter Snijders, eigenaar van Pitch&Putt Golf Maurik. Samen met zijn partners en leveranciers, Gildeslager Knobbout, Coffee Juice & More, Tamminga, Vakantiepark Eiland van Maurik, Hulskamp Audiovisueel en Moendo Audiovisuele Dienstverlening heeft deze geweldige dag kunnen plaatsvinden. Reden voor voorzitter Björn Tannemaat van Stichting Heartbeat om aan Peter Snijders een schilderij te overhandigen als dank. Peter Snijders: “Geweldig om deze dag te mogen organiseren. Het plezier straalt werkelijk van de gezinnen af.”