PRACHTIGE BALLONVAART VANUIT BUREN (GLD)

Zaterdag 20 september 2014 werd voor een aantal gezinnen met een hartpatiëntje een dag om nooit meer te vergeten. In Buren (GLD) organiseerde Stichting Heartbeat samen met Betuwse Ballooning HeartBallooning, een dag in het teken van luchtballonnen, met als hoogtepunt het meevaren in een van de volledig gesponsorde luchtballonnen. De dag begon met het uitrollen en oplaten van de aanwezige mini ballonnen en een inloopballon van History of Ballooning. De kinderen kregen uitleg over de werking van een luchtballon en konden met een op afstand bedienbare gasbrander de mini ballonnen laten opstijgen en landen. Een korte regenbui dreigde even roet in het eten te gooien, maar na een heerlijk Chinees buffet verscheen er weer een stralend zonnetje, waardoor de grote jongens uitgerold konden worden. En na het testen van de branders en het opblazen van de ballon kon de launchmaster de eerste ballon het luchtruim in sturen, snel gevolgd door de andere ballonnen. Een prachtig gezicht. De ballonnen maakten een vaart richting Tiel en landden net over de Waal in Dreumel. Extra bijzonder was de landing van drie luchtballonnen in een weiland. Handig om elkaar te helpen en een feest voor de eigenaar van het weiland, die drie flessen wijn in ontvangst mocht nemen. Aan het eind van de avond stond de gezinnen nog een verrassing te wachten bij terugkomst op het terrein. De modelballonnen verzorgden een prachtige Nightglow… Een spectaculair gezicht. Na het uitreiken van de certificaten en een gezamenlijke toost werd de avond met een glimlach op het gezicht van alle aanwezigen afgesloten.

HeartBallooning is mogelijk gemaakt door Kiwanis Tiel, Betuwe Ballooning, Stichting Onze Ballon, FutureFun, AirFun, Appel & Peer Ballonvaarten, Modelballon.nl, Modelballonvaren.nl, Miniballon Elstar Catering, Restaurant de Lelie, Landwinkel De Heus, Blokhut De Kuyl en vele vrijwilligers. Een bijzondere vermelding verdient Bistro Picasso in Buren de bitterballen leverde en een gezin uitnodigde voor een heerlijk diner. Een extra verrassing als afsluiting van een prachtige dag.