SPEKTAKEL TIJDENS HEARTRACE CIRCUITDAG

Woensdag 16 juli stond het CircuitPark Zandvoort weer in het teken van de HeartRace Circuitdag. Vele jonge hartpatiënten en hun families konden genieten van snelle rondes over het circuit in prachtige bolides, maar ook van de demonstratie die de Landmacht verzorgde met de Fenneks verkenningsvoertuigen en een bezoek aan de BMW Slipschool. Nieuw dit jaar was een spectaculaire rit over de 4×4 baan in een van de Jeep Wranglers van het Go2Dakar team, een bijzondere ervaring, vooral de klim omhoog…

De activiteiten vonden wederom plaats in een sfeervolle paddock achter de hoofdtribune. Een hospitality trailer van 4DB verzorgde als podiumwagen een prominente rol in het geheel. Met optredens van een tweetal bands was het een gezellig geheel. Naast prive-rijders, waren ook de importeurs van merken als Mercedes-Benz, Landrover, Chevrolet, Subaru en BMW aanwezig. Subaru met een speciaal voor de gelegenheid op gouden velgen gezette WRX en BMW met de nieuwe I8, een publieksmagneet van formaat. Louwman Exclusive was aanwezig met een McLaren. Voor de rondes op het circuit zorgde de marshalls van de OCA, de Officials Club Automobielsport voor de veiligheid op de baan. Dorel tekende voor de veiligheid van de jonge hartpatiëntjes door alle auto’s van Maxi-Cosi kinderstoeltjes te voorzien; met als bijkomend voordeel dat de jonge Heartbeat-gasten ook daadwerkelijk boven het dashboard uitkwamen om het spektakel goed te kunnen volgen.

Naast de baan was er ook volop vertier voor de gasten van Stichting Heartbeat. Naast springkussens, een skelterbaan, quadbaan en een baan met kleine race-autootjes, allen dankzij de hulp van Attractieverhuur Moonen, verzorgde de BMW Driving Experience Slotemakers antislipschool opnieuw spectaculaire demo’s, was de Landmacht present om gasten in imposante Fenneks-voertuigen mee te nemen en mochten de kinderen ook met een echte kraanwagen spelen om pionnen te verzetten.  De Frietwagen op Locatie, de Koffiekar en Ecopizza verzorgden de inwendige mens.

Foto's:

Richard Hulshof